19 juny 2024

Apropant-nos a Jeff Wall: visites de la mà de Valentín Roma

El passat 13 i 19 de juny vam tenir l’oportunitat de visitar en exclusiva l’exposició de Jeff Wall (1946) de la mà de Valentín Roma, director de la Virreina Centre de la Imatge.

Jeff Wall, artista canadenc fotoconceptualista, protagonitza la mostra temporal “Contes possibles”;  una proposta retrospectiva que reuneix 36 tableaux (també coneguts com a quadres fotogràfics) de la totalitat de la seva producció, datats entre el 1987 i el 2023. A través d’aquesta visita hem pogut explorar el món que ens proposa l’artista i aprendre sobre la seva narrativa i producció.

Wall és membre destacat de l’Escola de Vancouver, i basa la seva narrativa visual fotogràfica en un diàleg que enfronta els models formals i compositius de la història de la pintura amb la cultura contemporània i la conducta humana envers el poder de la imatge.

A partir d’aquest juliol es podrà visitar una nova obra de Wall a l’exposició “Una ciutat desconeguda sota la boira” al MACBA, comissariada per Jorge Ribalta.