24 d'abril
Dues exposicions que dialoguen amb el cos, la ciutat i la memòria al Museu Tàpies
El 24 d’abril vam visitar al Museu Tàpies dues exposicions que ofereixen mirades potents sobre el cos, la memòria i l’espai.
Vam començar amb l’exposició “Els meus camins són terrestres”, la primera gran retrospectiva de l’artista Marta Palau, de la mà de la directora del museu Imma Prieto. L’exposició recull instal·lacions, dibuixos i materials d’arxiu que exploren temes com l’exili, l’arrelament i la identitat, amb obres carregades de força matèrica i espiritual.
Tot seguit, vam conèixer “Opacitats. Velar la transparència” d’Anna Malagrida, acompanyats per la comissària Patricia Sorroche. Un recorregut a través de fotografies, vídeos i instal·lacions que reflexionen sobre els límits entre l’interior i l’exterior, la visibilitat i l’ocultació, en diàleg amb l’espai urbà.
Aquestes dues exposicions dialoguen entre elles i amb la nostra pròpia manera de mirar i habitar el món.