Fundació Repsol renova el contracte de dipòsit d’obres amb la Fundació MACBA

Fecha de inicio:
28 Maig 2019

El passat divendres 28 de maig va tenir lloc l’acte de signatura del contracte de dipòsit d’obres entre la Fundació Repsol i la Fundació MACBA. Van signar l’acord el president executiu de Repsol, Antoni Brufau, i la presidenta de la Fundació, Ainhoa Grandes.

La col·laboració de la Fundació Repsol ha sigut fonamental tant per a l’ampliació del fons de la Col·lecció MACBA, com per al desenvolupament del Programa d’accessibilitat que s’ha desplegat de forma transversal per tot el museu.

Fundació Repsol va iniciar el seu compromís el 1998 amb la donació de Rinzen d’Antoni Tàpies, una de les obres més significatives de l’artista i exposada de forma permanent al museu. Al 2001 va firmar un acord per aportar obres a la col·lecció que permeté adquirir 41 obres de 20 artistes de gran rellevància nacional i internacional, tals com Muntadas, Constant, Richard Hamilton, Cildo Meireles, Ignasi Aballí, Gordon Matta-Clark i tants altres.

A més d’aquesta importantíssima contribució al fons del museu, la Fundació Repsol se sumà el 2015 al Programa d’accessibilitat dirigit a col·lectius amb discapacitat auditiva i visual. Gràcies aquest suport el museu ha pogut consolidar el projecte d’accessibilitat, que el 2016 pogué destinar-se també a persones amb discapacitat cognitiva i que ha fet del MACBA un referent líder en innovació i integració social en el sector cultural.

Amb la renovació del contracte de dipòsit d’obres entre la Fundació Repsol i la Fundació MACBA es reforça així un compromís mutu clau per continuar acomplint la comesa cultural i social del MACBA.

Documentació adjunta:
Notícies (PDF / 456.47 KB)